Tisdagen på Liseberg

På tisdagen träffade vi inte våra illrar alls men Ulrika var helt överförtjust i att få gosa med Liten och förälskade sig dessutom i Zina.

Även om det inte handlar om illrar så vill jag visa lite bilder från Liseberg :)

Det här är taget från vårt hotellrum på våning 16 i Gothia Towers när folk började köa utanför Liseberg innan de öppnade kl 11.


Här är duvan Stig-Helmer (han har en tofs på huvudet) som bara har tre tår på ena foten. Han bor på Café Åkaj inne på Liseberg, väldigt sällskaplig!


Tobbe åker Kulingen


Jag klarar inte av karuseller..jag blir åksjuk så alla som snurrar går bort direkt. Dessutom har jag höjdskräck och gillar inte den där magkänslan som alla andra älskar. Vad gjorde jag då på Liseberg kan man undra? Jag åkte Kållerado minsann, tre gånger och lurade med Ulrika en av gångerna och lovade att hon inte blev blöt. Men trots att hon hade en regnponscho på sig så hoppade en vattenstråle in i nacken på henne, haha. Ulrika och Tobbe åkte Kanonkulan också.
Jag laddade upp med massa cider för att kunan åka Flumrider och ev Bergbanan...men när jag väl ställt in mig på det så hann jag inte. Då var det nämligen dags för dagens/kvällens, för att inte säga resans höjpunkt:



Det visade sig att Uggla också bodde på Gothia Towers, vi hittade honom uppe i Heaven 23 på kvällen, oturligt nog så gick han precis efter vi kommit upp dit. Önskar vi åkt upp tidigare, men nåja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0