Pest eller kolera

Det var inga glädjande besked om Nala direkt. Cecilia sa att det är inte normalt att vulvan är svullen fortfarande. Så antingen kan de ha missat nåt..det kan också vara så på vissa att de förutom de vanliga äggstockarna har outvecklade äggstockar som ligger längre upp och det kan vara det som spökar på Nala. För att ta reda på det kan man ge en p-spruta (Promon) och se om hon svarar på den. Gör hon det så är det nåt kvar i henne och då måste vi öppna henne och plocka bort det. Svara hon inte på sprutan så kan det istället tyda på att hon är sjuk, tex fel på binjurarna (binjurecancer). Så om hon inte svarar på sprutan genom att vulvan blir normalstor så måste vi ta hormonprover och troligtvis skicka utomlands. Känns ju inge vidare bra den här situationen.
Jag har alltid hört att man ska undvika p-spruta i det längsta då det kan leda till cancer. Så därför sa jag att jag skulel höra av mig senare hur jag vil göra. Men jag har nu efterforskat hela kvällen och kan inte någonstans hitta en anledning till att EN p-spruta skulel ge henne problem, särskillt inte när hon inte har någon livmoder som kan bli inflammerad eller dylikt. Sen verkar det som att den p-spruta de flesta har negativa erfarenheter av i längden är Covinan. Detta är ju inte samma då denna heter Promon. Så nu har jag sagt ja till att testa detta då jag inte vill öppna henne i onödan. Jag skulle inte testa spruta om jag trodde det kunde skada henne men jag tror faktiskt det är det bästa alternativet.

Lite positivt är väl iaf att vaccinationerna gick bra och att ingen av illrarna har öronskabb :)
För at tde varit så duktiga allihop så gav jag dem en papperskasse att leka med när vi kom hem, det var mycket uppskattat!!

Igårkväll när vi städat illerrummet så testade vi att lägga tidningspapper under lådorna för att de ska missa på tidningarna istället för på golvet..och det funkade!!! :O trodde det skulle ligga strimlade tidningar över hela golvet idag, men icke!

Rösta på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0