Onsdagen, hemresan

Dagarna går alltid otroligt fort när man har roligt. På onsdagen var det dock dags för mer kul: Nordens Ark. Jag har aldrig varit där förut så det var skitskoj verkligen! Nästan alal djuren var framme o visade sig, det enda vi knappt fick se var den röda pandan som satt högst upp i ett träd, och Europeiska vildkatterna låg och sov uppe på klätterställningen.

Innan vi åkte så tog vi bilder på det snygga hotellrummet vi bodde på. Klicka för större bilder!!
Det rosa lejonet vann jag på Liseberg :)






På Nordens Ark såg jag bland det roligaste jag sett. Det var ett stort häng med snögetter. De verkade ha gnott sig mot ett träd, som var alldeles ulligt. Helt plötsligt kom en ekorre och sprang dit och började samla ihop all ull till en jätteboll som han proppade upp i munnen och till slut sprang iväg med!! Skulle säkert använda det till sitt bo.


Det var häftigt att se järvarna. Europas största mårddjur. De påminner väldigt mycket om illrar.


Sedan så fick vi se tigermatningen. De hängde ett stycke kött i en brandslang och tigern var väldigt smart, bet tag och drog i brandslangen.


Här har hon fångat sin köttbit


Hemma hos Ulrika när vi hämtade illrarna så var jag såklart tvungen att fota en massa igen :)

Ulrika med Liten i famnen


Nala på golvet


Underbart söta Molly som vill klättra över avspärrningen och gosa med Ulrika


Zina på golvet


Zina leker i röret



Hemresan gick lugnare än vägen upp, buren blev inte mer förstörd iaf. Tyvärr har Zina bestämt sig för att gå i brunst nu märkte jag hos Ulrika :( Så måste fundera ut snabbt hur jag ska göra.

Det första som hände när vi kom hem var att Musimon började springa upp och ner i trappan som om han aldrig gjort annat...grejen är den att han har ju ALDRIG gått ner för trappan i hela sitt liv förut, så jag vet inte vad Ulrika lurat i honom för ofog ;P Vi köpte ju en grind som vi satte nedanförtrappan, och sen en plexiskiva framför den...ja inte nog med att han helt plötsligt kan gå i trappan, nu kan han även HOPPA över grinden!! Han som i normala fall inte ens kan hoppa upp i soffan..jösses undrar om jag råkade få fel iller med mig hem?!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag hade ju så kort tid på mig, så jag var ju tvungen att lära dem allt ofog jag hann ju.

2008-08-07 @ 22:08:24
Postat av: ulrika

Sen måste jag bara kommentera att jag har faktiskt migrän när jag håller i Liten. Brukar inte se såååå nära döden ut i vanliga fall:)

2008-08-07 @ 22:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0