2 blir 4

Illermatematiken slår till hos de flesta som skaffar iller. Man ska bara ha en, det är man säker på, inte fler. Sen skaffar man en kompis till sin lille stackare som förståss vill ha någon att leka med, men sen räcker det...tills de är 4...7...9? Jag har många gånger undrat hur det går till när de blir så många men nu sitter jag här själv och väntar på att mina två illrar ska bli fyra.

Ja, vi bestämde oss för att ta hand om Zina och Nala och jag har frågat om vi kan hämta dem på söndag. Jag som bara skulle ha hanar väntar nu på två tjejer. Men det kommer bli bra, enda skillnaden är att man får plocka upp i lådorna oftare...ja det är så folk säger till mig när jag frågar vad som skiljer sig från att ha två till fyra illrar.

Undrar om de kommer vilja äta kyckling eller om de ratar den totalt. Hur vet man att de får i sig lika många kycklinghjärtan var? Jag kan inte handmata dem för Liten vägrar äta när jag tittar på.

Måste köpa en grind att sätta nedanför trappan, dessa tjejerna är nämligen vana att gå i trappa och det är inte så bra att de går till nedervåningen nu när vi renoverar.

Här är iaf en bild på de små änglarna med Zina till vänster och Nala till höger.


(bilden är tagen av deras ägare, Anette.)

Zina är ju då som sagt mamma till Musimon och Nala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0