I valet och kvalet

Ja, jag har ett stort beslut jag funderar på. Det är som så att på sistonde har jag kollat på lite valpar, jag var inne på att skaffa en kompis till åt mina pojkar och då tänkte jag skaffa en albinovalp. Kollade på bilder på tre stycken och pratade med de olika uppfödarna och som om det inte vore svårt nog att bestämam sig för en liten plutt, så fick jag besked om att Musimons uppfödare måste omplacera sina illrar.
Jag ÄLSKAR Anettes illrar, de är sååå snälla. Hon ville omplacera dem två och två och hittade ganska snabbt ett hem åt grabbarna. Sen frågade hon mig om jag inte kan ta flickorna. Det är alltså Musimons mamma och syster det handlar om.
Oj, två till? Vad innebär det att ha fyra illrar istället för två? Ja plocka upp oftare i lådorna säger de flesta. Jag vill göra det därför att jag älskar illrarna, jag vet precis vad jag får hem för illrar, jag är 99% säker på att de kommer bli bästisar med mina illrar direkt (baserat på olika saker jag pratat med Anette om) och jag skulle göra töserna och Anette & Göran en väldigt god gärning. Risken är ju annars att de måste dela på honorna och att de då hamnar i olika hem och vi vet ju alla hur många det är som köper en iller och omplacerar efter några månader för att de inte läst på ordentligt eller att det helt enkelt inte funkar. Vill jag att Zina och Nala ska flytta från hem till hem och bli olyckliga? Nej det vill jag inte.
Sen resonerar jag så med, att tiden för att skaffa en albinovalp försvinner inte för det (jag kan absolut inte ha 5 det skulle kännas för mycket) utan jag är bara 23 år och kommer ha all tid i världen att ha en albino igen om jag vill. Medans Zina och Nala lever NU och behöver någonstans att bo.
Sen lever jag ju inte själv utan har Tobias att ta hänsyn til, men jag tror faktiskt hsn börjar vilja detta, han tyckte väl egentligen det räcker med två men känner som jag när det gäller var Zina och Nala hamnar annars.

Vi har ju massor av plats och tid för dem och vi har råd att ta hand om dem med alla vad det kan innebära.
Ja det är ju ett ganska stort beslut som sagt och vi ska diskutera det lite till om en stund, just nu sitter jag ute i solen och passar på att njuta av det plötsliga högtrycket som kommit hit.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag sager ta dem! Om det ar hans mamma kommer hon antagligen att ga bort fore de andra, och da finns det plats for en liten valp igen :)

2008-07-23 @ 19:07:27
URL: http://musiken.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0