Veterinärbesök

Imorrn ska vi ta hela gänget till veterinären för att kolla dem mot öronskabb eftersom vi ska till Göteborg o träffa hela Ulrikas gäng om en vecka. Dessutom ska Nala och Zina få vaccin.

Men sen är det så också att Nala kastrerades i mars men såret blev lite infekterat efter det. Det var mycket bättre nu tydligen, men det ser ändå ut såhär:



Det är tydligen ett invändigt stygn som ticker ut, vilket är lite konstigt med tanke på att de ska luckras upp av sig själva.

Dessutom är hennes vuvla fortfarande svullen, tydligen inget mot vad den var som störst men den borde inte vara svullen alls så jag har en oroskänsla över det...



De har haft henne hos veterinär ganska nyligen för detta men vetten sa att det inte var någon fara..hmm givetvis litar jag inte på det iom att det finns bara en veterinär jag litar på: Cecilia Trägårdh. Och henne ska jag till imorrn...jag håller tummarna men har en oroskänsla jag försöker hålla undan..

Håll tummarna imorrn för lilla Nalas skull att det inte är nån fara och att ifall nåt skulle behöva göras så är det lätt åthjälpt!!


Rösta på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0